Honda Civic dostane nový dieselový motor
Automobilka Honda již brzy uvede na evropský trh novou vznětovou šestnáctistovku. Zaplní tak díru na trhu.
Nový motor 1.6 i-DTEC je tvořen hliníkovou hlavou i hliníkovým blokem a jde o vůbec nejlehčí vznětový motor ve třídě. Oproti stávajícímu 2,2 litrovému motoru je o citelných 47 kilogramů lehčí. Jsou tu tenčí stěny válců (pouhých 8 mm), lehčí písty i ojnice.
Povinné ručení online: neobíhejte pojišťovny a nezvěte si domů pojišťovací poradce? Využijte sjednání povinného ručení online přes internet. Ušetříte drahocenný čas, v kalkulátoru pojištění naleznete optimální sazbu pro vaše vozidlo a navíc výrazně ušetříte.
Důležitým tématem bylo mechanické tření, takže v Hondě optimalizovali všechny rotující díly. Nový motor má o 40 % nižší tření než 2,2 litrový motor. Teď se celkovou hodnotou tření dokáže vyrovnat benzínovým motorům. Turbodmychadlo Garrett disponuje proměnlivou geometrií lopatek, což v kombinaci s elektronicky řízenými otáčkami neznamená nic jiného, než lepší spotřebu a eliminaci turboefektu. Nejvyšší výkon 120 koní přichází při 4000 ot./min., zatímco točivý moment 300 Nm je k dispozici při 2000 otáčkách za minutu. Při tom všem by si z nádrže neměl ubrat více, než 3,6 litru na sto kilometrů.
Honda si od nového motoru hodně slibuje. Právě kvůli němu vznikla v britském Swindonu nová továrna, která jich dokáže vychrlit na 500 za den. Tedy jeden za dvě minuty.