Honda chce zdomácnět na americkém trhu
Japonská automobilka Honda je nejúspěšnější na svém domácím trhu. Hned poté je pro ni nejdůležitějším místem USA, Kanada a Mexiko. Na těchto místech se společnost snaží už delší dobu zdomácnět.
Havarijní pojištění doplňuje povinné ručení. Jde o volitelné pojištění, které kryje ostatní škody v povinném ručení nezahrnuté. Pojistit se tak můžete proti škodám na svém vlastním vozidle nebo třeba zamezit případné finanční ztrátě při odcizení vozidla.
Je pochopitelné, že hlavním motivem je vyhnout se clu, nicméně Honda dlouhodobě posiluje povědomí veřejnosti o tom, že pro Američany vyrábí stále více aut v Americe a z amerických dílů. Jak už se ukázalo v různých průzkumech v minulosti, Honda byla v mnoha ohledech američtější značkou, než řada domácích producentů a stále vzrůstá i role americké divize i coby exportéra automobilů. Z továrny v Ohiu zamířily první auta na export už v roce 1987 a to na Taiwan (a v roce 1988 do Japonska).
Od té doby Honda ze Států vyvezla auta a díly v hodnotě 22 miliard dolarů, přičemž exportně nejlepší rok byl 1994, kdy hranice USA opustilo 105.511 aut. Letos to bude téměř 100.000 vozů jedenácti typů značek Acura a Honda, které zamíří do více než 40 zemí světa. V roce 2014 Honda předpokládá nárůst americké produkce ze současných 1,63 milionu vozů ročně na 1,92 milionu a měl by tak padnout nejen exportní rekord, ale současně se z Ameriky vyveze více vozů, než se jich doveze z Japonska a zbytku světa.
Jedná se ovšem o čísla pro celý severoamerický kontinent, tedy včetně vozů z Kanady a Mexika, kde v současnosti dochází k velkým investicím s cílem navýšit kapacitu v zemi s nízkými náklady na pracovní sílu, nikoli čistě o USA, byť tam je většina výrobních kapacit automobilky.