Titulní obrázek


Honda Fit Twist

Hondu Fit u nás známe jako Jazz. Verze Twist je crossoverem. Na co se tedy můžeme těšit? Novinek je celá řada.

Základní model je sice malým hatchbackem, ale svou výškou i praktičností interiéru koketuje s nejmenšími MPV. Model Twist má zvýšenou světlost, efektní oplastování blatníků, prahů a nárazníků, šestnáctipalcová kola obutá do pneumatik s vyšším profilem, ochranné lišty na dveřích, střešní nosiče, tmavou optiku hlavních světlometů a čiré kryty těch koncových. Voštinová mřížka chladiče byla nahrazena štědrým chromováním. V zavazadlovém prostoru pak najdeme praktický nepromokavý koberec. Zážehová patnáctistovka pod kapotou dává 86 kW při provozu na benzin, v úpravě pro spalování ethanolu (Flexi-Fuel) pak o jeden kilowatt více.

Dovoz a přihlášení vozidla: Aby bylo možné jezdit s dovezeným vozem, je nutné nové či ojeté vozidlo přihlásit do evidence. Musíte mít mimo jiné sjednané povinné ručení a na dopravním inspektorátu doložit originál zelenou kartu.

Poháněna jsou stále pouze přední kola přes pětistupňovou přímo řazenou převodovku nebo samočinnou s totožným počtem rychlostí. Fit Twist stojí v přepočtu přes 550.000 korun. Měl premiéru na autosalonu v Sao Paulu, kromě Brazílie se bude prodávat i v dalších jihoamerických zemích. Šance, že se dostane také do Evropy, jsou velmi malé.

Honda se v reklamním filmu ani nesnaží zdůraznit, že by snad byl Fit Twist určen do terénu. Dva exempláře se prohánějí výhradně po asfaltu. Japonská automobilka klade ve statických záběrech důraz hlavně na detaily a variabilitu. A to ještě neukazuje známé kouzlení se sedačkami.