Titulní obrázek


Honda Accord podrobněji

Výroba nové Hondy Accord byla spuštěna již 20. srpna 2012. Japonská automobilka konečně uveřejnila, na co se můžeme těšit pod kapotou. Budou to tři motory včetně plug-in hybridu.

Povinné ručení 2012: V letošním roce se ceny povinného ručení dostaly vlivem konkurence na historická minima. Máte-li starší smlouvu, porovnejte si vaši platbu s některou online kalkulaček povinného ručení.

Hybridní systém PHEV se skládá z dvoulitrového zážehového čtyřválce i-VTEC se 102 kW a silného elektromotoru, který dává dokonce 124 kW! Napájejí ho lithium-iontové články s nízkou kapacitou 6,7 kWh. Celkový výkon systému je ovšem jen 146 kW. Točivý moment přenáší převodovka E-CVT. Plug-in hybrid je schopen jet jak čistě na elektřinu až do vzdálenosti 24 km a rychlosti 100 km/h, tak i na benzin či kombinaci obojího. Při použití zásuvky o 120 V se baterie nabijí za 4 hodiny, v silnější o napětí 240 V za 1,5 h.

Celkový dojezd vozu činí 805 km a Honda uvádí u této verze ekvivalent spotřeby pouhých 2,4 l/100 km. Bude se nabízet jen jako sedan. Další pohonnou jednotku představuje čtyřválec s přímým vstřikováním o objemu 2,4 l, výkonu 138 kW a točivém momentu 240 Nm. Standardem u něj bude šestistupňová transmise s ručním řazením a doplňkem skříň CVT s plynule měnitelným převodem. Čtyřdveřové provedení konzumuje s manuálem v kombinaci 8,4 l benzinu na 100 km. S bezestupňovou převodovkou žádá 7,8 l/100 km. To ale ještě není vše: sedan Sport dostal totiž výkonovou posilu na 141 kW a 247 Nm. Třetí volbou je přepracovaný vidlicový šestiválec i-VTEC 3,5 l. Ten dává 207 kW a 342 Nm. V kombinaci se šestistupňovým automatem lze koupit jen sedan, dvoudveřový sportovnější Accord bude v nabídce i s manuální převodovkou, rovněž s šesticí stupňů. Kombinovaná spotřeba je u sedanu udávána 9,4 l/100 km.

Nový Accord v karosářském provedení sedan ztratil sportovní nádech. Boční prolis protínající kliky dveří je ale velmi výrazný. Aerodynamika je lepší také díky jinému čelnímu sklu i stěračům. Čtyřdveřové sedany mají desetipaprsková litá kola lišící se podle výbavy designem. Nechybí diody pro denní svícení. Přední maska se dvěma žebry nepostrádá decentní chromování. Hybridní sedan PHEV se liší na první pohled zepředu jinou maskou, která je protažená až k nárazníku a pětipaprskovými koly připomínajícími lopatky turbíny. Kupé (ve výbavě EX-L V6) vzadu disponuje pro změnu odtrhovou hranou bez ozdob, dosti hranatým nárazníkem a vpředu voštinovou mřížku chladiče.

Novinka je zvenku menší, ale větší a luxusnější uvnitř. Výbavovým standardem se v USA stane zadní parkovací kamera, tamní zákazníci se dočkají i hlídače mrtvého úhlu, varování před neoprávněným přejetím jízdního pruhu nebo automatického brzdění snižujícím následky čelní kolize. Oba systémy používají další kameru umístěnou za čelním sklem. Zvětšilo se i vnitřní zpětné zrcátko, v základu najdeme též Bluetooth handsfree či velký informační displej i-MID. Do prodeje v USA se devátá generace dostane letos 19. září, kupé bude následovat 15. října. Ceny zůstávají tajemstvím.