Titulní obrázek


Honda Civic Type-R

Nová generace ostré Hondy Civic se začne prodávat s turbodmychadlem. S atmosferickým dvoulitrem se tedy budeme muset rozloučit.

Povinné ručení je zákonné pojištění vozidla, které chrání motoristy před škodami, které mohou způsobit při svých cestách ostatním. Z tohoto pojištění jsou kryty nejenom poškozená vozidla, silnice, domy, ale i škody na zdraví všech účastníků nehody.

Pod kapotou bude opravdu přeplňovaná šestnáctistovka, ze které vzešel závodní motor pro Civic ve WTCC. Pro sériovou verzi bude naladěna na kulatý výkon 250 koní, což možná není tolik, kolik má konkurence, ale na hon za výkonem si Honda nikdy moc nepotrpěla.

Japonské předokolky to dokázaly vynahradit jinde, především dobrou hmotností a brilantně vyladěným podvozkem, což by mělo být devizou i tentokrát. Bude ale muset přidat i silnější zbraně, jako je nová osmistupňová dvouspojková převodovka, která by pro ostrý hatchback měla být v nabídce také.

Honda si s novým Civicem Type-R věří tak moc, že se chce utkat na evropském závodním okruhu se současným králem na Nürburgringu - Renaultem Mégane R.S. Cup. Ten se na prvním místě drží více než rok, a podle všeho si tam ještě nějakou tu dobu pobude, protože Civic Type-R by měl dorazit nejdříve v roce 2015.