Titulní obrázek


Honda CR-V

Čtvrtá generace Hondy CR-V se kvůli přírodní katastrofě představila o rok později. Naše očekávání bylo oprávněné. Na co se tedy můžeme těšit?

U Hondy se se zvláštním designem už počítá automaticky. Nové CR-V se zkouší odlišit maskou chladiče protaženou až do předních světel a nezvyklým uspořádáním tvarů a ploch za zadními dveřmi. Zákazníky ale beztak bude víc zajímat komfort a prostor uvnitř. A tady si Honda dala opravdu záležet.

Palubní deska je přehledně členěná, zdobí ji přístrojový štít se soustředně uspořádanými ukazateli a dvojice informačních displejů uprostřed. Všechny důležité funkce se ovládají na volantu. Pozice za volantem je příjemně vyvýšená, výhled do všech stran mimo zešikma dozadu patří nad průměr kategorie SUV. Potěší velký úhel otevření bočních dveří, který usnadňuje přístup do vozu. Vzadu pak oceňujeme vysoko ukotvené sedáky, které poskytnou oporu stehnům, a téměř rovnou podlahu bez středového tunelu.

Než si sjednáte pojištění odpovědnosti za škody způsobené provozem vozidla, porovnejte povinné ručení jednotlivých pojišťoven. Liší se jednak cenou, ale i výší limitů krytí, sazbami připojištění, přirážkami ke čtvrtletním platbám nebo slevami za sjednání přes internet. Nejlevnější povinné ručení sjednáte online.

Ve 4,53 metru dlouhé karoserii zbylo i dost místa pro zavazadla. Kufr je dlouhý 92 cm, široký 105 cm mezi podběhy a pod roletkou vysoký 57 cm. Nakládací hrana leží příjemných 68 cm nad zemí, manipulaci usnadní velký vstupní otvor. Na evropské silnice vyjede nové CR-V se dvěma motory, benzinovým 2,0 i-VTEC/114 kW a dieselovým 2,2 i-DTEC/110 kW. Oba půjde spojit se šestistupňovou manuální nebo pětistupňovou automatickou převodovkou, zážehový čtyřválec, který mezigeneračně posílil o 4 kW, navíc existuje i v provedení s pohonem pouze předních kol.